Υστερα από αρκετές ερωτήσεις αθλητών αναφέρουμε τις πιο συχνές αιτίες συχνές αιτίες τραυματισμου στο τρέξιμο– ο πλήρης κατάλογος είναι ανεξάντλητος- καθώς και τους τρόπους πρόληψης με ….όσο το δυνατόν πιο απλά λόγια :

  1. Απότομη αύξηση προπονητικών φορτίων, κάτι που αφορά τόσο την αύξηση όγκου/ χιλιομέτρων όσο και στην αύξηση έντασης. Πρέπει πάντοτε η αύξηση των προπονητικών φορτίων να είναι σταδιακή και προσαρμοσμένη στις προσωπικές μας δυνατότητες και αθλητικό ιστορικό.
  2. Σκληρές επιφάνειες. Το πλακάκι πρέπει να θεωρείται απαγορευμένο, η άσφαλτος πρέπει να αποφεύγεται και να τρέχουμε σε καλής ποιότητας χώμα ή γρασίδι και για το κομμάτια μόνο σε ελαστικό τάπητα.
  3. Κακή τεχνική τρεξίματος. Δυστυχώς ενώ στην κολύμβηση κάποιος αντιλαμβάνεται ότι διαθέτει κακή τεχική ότι αυτό δεν είναι η περίπτωση στο τρέξιμο. Θεωρούμε ότι τρέχουμε σωστά και έτσι δεν θεωρούμε ότι υπάρχει λόγος να κάνουμε ασκήσεις τεχνικής κ.λπ.
  4. Ανεπαρκής αποκατάσταση μεταξύ δύο δυνατών προπονήσεων. Αυτό που μπορούμε να κάνουμε στην κολύμβηση και στην ποδηλασία, δηλαδή σε διαδοχικές μέρες να κάνουμε δυνατές προπονήσεις στο τρέξιμο είναι μαθηματικά βέβαιο ότι α μας οδηγήσει σε τραυματισμό.
  5. Πολύ συχνοί αγώνες ή γενικότερα λάθος προγραμματισμός αγώνων. Ο κάθε αγώνας πρέπει να είναι σωστά προγραμματισμένος ύστερα από επαρκή χρόνο προετοιμασίας και μετά από κάθε αγώνα να υπάρχει σωστός/ επαρκής χρόνος αποακατάστασης
  6. Μυική αδυναμία και ανισσοροπίες. Χρειάζεται σωστή ενδυνάμωση ώστε να ελαττωθούν οι ανισσοροπίες π.χ. μεταξύ αριστερής και δεξιάς πλευράς καθώς οπίσθιων μηριαίων και τετρακεφάλων κ.λπ. και να δυναμώσουμε σημαντικούς μύες όπως οι γλουτιαίοι, κοιλιακοί, ραχιαίοι κ.λπ.
  7. Κατασκευαστικά προβλήματα, όπως ανισοσκελίες , πλατυποδία
  8. Μη καλή/ σωστή προθέρμανση. Είτε γιατί δεν προλαβαίνουμε είτε γιατί δεν θέλουμε να κάνουμε την σωστή προθέρμανση κάνουμε λιγότερη από όσο πρέπει ή πολλές φορές κάνουμε πολύ γρήγορη/ έντονη προθέρμανση. Επίσης και μη  σωστή αποθεραπεία μετά από μία προπόνηση υψηλής έντασης ή έναν αγώνα μπορεί να δημιουργήσει προυποθέσεις εμφάνισης τραυματισμού.
  9. 9.       Οχι κατάλληλη ένδυση.Τον χειμώνα το ντύσιμο είναι πολύ σημαντικό τόσο κατά την διάρκεια της προθέρμανσης και της αποθεραπείας όσο και κατά την διάρκεια του βασικού προγράμματος.
  10. 10.   Φθαρμένα παπούτσια τρεξίματος.

Κείμενο : Γιάννης Ψαρέλης, Προπονητική ομάδα Smart Sport (Email : info@triathlonworld.gr)