Ενώ η φροντίδα του ποδηλάτου μας αναγνωρίζεται ως ιδιαίτερα σημαντική για την καλή λειτουργία του καθώς και  για να αυξήσουμε τον χρόνο  ζωής του σπάνια θα συναντήσει αναφορές για την φροντίδα των παπουτσιών τρεξίματος.

Θα δώσουμε μερικές πρακτικές συμβουλές για την αύξηση του χρόνου ζωής των παπουτσιών :

  1. Δεν φοράμε τα παπούτσια τρεξίματος  για περπάτημα και γενικότερα δεν τα χρησιμοποιούμε παρά μόνο στην προπόνηση. Οσο περισσότερο τα χρησιμοποιούμε στην καθημερινή μας ζωή τόσο λιγότερα δρομικά χιλιόμετρα θα μπορούμε να έχουμε με αυτά.
  2. Είναι απαραίτητο να αγοράζουμε παπούτσια τρεξίματος κατάλληλα για την επιφάνεια στην οποία θα τρέχουμε. Ετσι εάν τρέχουμε στο βουνό (όπου υπάρχουν βράχια, φυτεμένες πέτρες με μεγάλες κλίσεις) είναι απαραίτητο να αγοράσουμε παπούτσια για τέτοιο περιβάλλον όπου η εξωτερική σόλα αλλά και ο γενικότερος σχεδιασμός είναι κατάλληλος για να αναπαπεξέλθει σε αυτές τις συνθήκες.
  3. Προτιμήστε φιλικές για τα παπούτσια τρεξίματός σας επιφάνειες τρεξίματος. Σκληρές επιφάνειες όπως πλακάκι, τσιμέντο ή ακόμα και άσφαλτος δεν δοκιμάζουν μόνο το σώμα σας αλλά και τα παπούτσια τρεξίματός σας. Προτιμήστε μαλακές επιφάνειες όπως καλή ποιότητα χώματος και γρασίδι/ χόρτο.
  4. Χρησιμοποιήστε απορροφητικούς πάτους για να αντικαταστήσετε τους υπάρχοντες. Αυτό θα είναι σημαντική βοήθεια στο να έχετε εξαιρετική απορροφητικότητα για πολύ μεγάλο διάστημα. Οταν δοκιμάζετε ένα κανούργιο παπούτσι θα έχετε σίγουρα νιώσει την διαφορά στην απορρόφηση. Με τις παρούσες πρακτικές συμβουλές θα έχετε καλύτερη αίσθηση στην απορρόφηση των δυνάμεων για αρκετά μεγάλο διάστημα.
  5. Μην χρησιμοποιείτε το ίδιο ζευγάρι τρεξίματος εάν τρέχετε καθημερινά και ακόμα περισσότερο εάν τρέχετε δύο φορές την ημέρα. Η μεσαία σόλα, που αποτελείται από πολυμερή, έχει συγκεκριμένο πάχος. Ειδικοί στα πολυμερή πιστεύουν ότι 48 ώρες είναι απαραίτητες για την «ξεκούραση» των παπουτσιών τρεξίματος.
  6. Εάν αγοράσετε ελαφριά παπούτσια για γρήγορες προπονήσεις ή αγώνες τότε είναι απαραίτητο να τα φοράτε μόνο σε αυτές τις προπονήσεις. Τα αγωνιστικά ή ημι- αγωνιστικά παπούτσι τρεξίματος είναι κατασκευασμένα με τέτοιο τρόπο ώστε να μπορούμε να τα χρησιμοποιήσουμε για πολύ λιγότερα χιλιόμετρα. Δεν έχει νόημα να τα φοράμε για περπάτημα  ή στην προθέρμανση ή σε αργές προπονήσεις επειδή είναι ελαφριά.

Τα παραπάνω είναι κάποιες πρακτικές συμβουλές που νομίζουμε ότι θα σας βοηθήσουν σημαντικά στο να προστατέψετε την μεσαία σόλα και κατά συνέπεια την δυνατότητα απορρόφησης κραδασμών των παπουτσιών. Θα ακολουθήσει άρθρο αναφορικά με την προστασία των υπολοίπων τμημάτων των παπουτσιών.

Για περισσότερες πληροφορίες πρέπει να επικοινωνείτε με τον κατασκευαστή ή αντιπρόσωπο της μάρκας των παπουτσιών τρεξίματος που χρησιμοποιείτε.

Εμείς έχουμε κάνει αρκετές δοκιμές σε παπούτια τρεξίματος. Θα παρουσιάσουμε τα αποτελέσματα αυτών των δοκιμών σε προσοεχή άρθρα. Είναι σημαντικό να τονίσουμε ότι χρησιμοποιώντας τα παραπάνω καταφέραμε να φτάσουμε πάνω από το διπλάσιο του ορίου που έδιναν οι ειδικοί ως χρόνο ζωής του παπουτσιού.

 

Κείμενο : Γιάννης Ψαρέλης (Συντακτική Ομάδα TriathlonWorld & Προπονητική ομάδα Smart Sport)

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *